Transport osobowy na przykładzie taksówki

ę, dlaczego?Nie tylko taksometrNaliczanie opłaty za przebyte kilometry to nie jedyna metoda pobierania płatności przez taksówki. Dobrym przykładem jest tutaj Uber. Firma zatrudnia niedoświadczonych kierowców, którzy pobierają

Dodane: 04-09-2016 12:16
Transport osobowy na przykładzie taksówki Mamy sporo metod transportu miejskiego, które dostarczą nas na miejsce, nie każdy środek transportu jest tak skuteczny jak . To jeden z najwygodniejszych sposobów przemieszczania się, dlaczego?

Nie tylko taksometr

Naliczanie opłaty za przebyte kilometry to nie jedyna metoda pobierania płatności przez taksówki.

Dobrym przykładem jest tutaj Uber. Firma zatrudnia niedoświadczonych kierowców, którzy pobierają opłaty, które stanowią uśredniona wartość danej trasy. Wartości te ustala system informatyczny. Co ciekawe przejazd uberem jest zazwyczaj tańszy od taksówki, ale nie zawsze.

Okazało się bowiem, że przy różnego typu wydarzeniach danym mieście ceny w systemie szybują w górę i zamiast zapłacić 10zł płacimy ponad 20zł. Okazuje się bowiem, że uber przewiduje duży ruch na danej trasie i podnosi ceny ? o czym klient dowiaduje się kiedy musi zapłacić.


Wygoda kontra cena, czyli transfer lotniskowy taksówką i autobusem

Transfery pomiędzy lotniskami lub dowóz na lotnisko to jest coś z czego wielu ludzi korzysta regularnie. Wiąże się to z dużą wygodą i rakiem konieczności jeżdżenia własnym autem i uiszczania opłat parkingowych. Same przejazdy pomiędzy lotniskami są w sumie jedyną formą szybkiego transportu, która zagwarantuje nam komfortowy i sprawny przejazd.

Transport zbiorowy np. autobus sprawdza się tutaj znacznie gorzej, ponieważ jest ograniczony rozkładem jazdy i nie osiągnie takiej prędkości jak taksówka. Warto więc przemyśleć czym wolimy wydać mniej i ryzykować ominięcie lotu, czy zapłacić trochę więcej i bez stresu zdążyć na czas.


Im dalej, tym taniej. Ceny taksówek

Ceny za przejazdy taksówką różnią się pomiędzy różnymi miastami i firmami przewozowymi. Dla tras w mieście stawka zwyczajowo jest wyższa niż dla dłuższych i między-miastowych przejazdów tym środkiem transportu. Wynika to z prostego faktu, auto w trasie zużywa mniej paliwa, więc przewoźnicy i taksówkarze mogą sobie pozwolić do obniżenia ceny nawet do 1 zł za kilometr.

Można też cenę przedyskutować z przewoźnikiem już zamawiając przejazd, zwłaszcza taki dłuższy. Im dalej będziemy chcieli pojechać tym mniej powinniśmy zapłacić, co daje nam pewne pole do negocjacji ceny z taksówkarzem. Jest to szczególnie przydatne np. przy transferach lotniskowych.