Poligrafia jako podstawa materiałów marketingowych

Dodane: 04-10-2016 05:05
Poligrafia jako podstawa materiałów marketingowych Warto odpowiednio wyróżnić budynek, w którym znajduje się nasza firma. Często zdarza się, iż biznesmeni to ignorują w efekcie trudno jest do nich trafić- a można na przykład nakleić litery samoprzylepne to w zupełności wystarczy.

Etykieta w Wikipedii

Etykieta to wyrób papierowy lub z folii przymocowany do produktu w celu zidentyfikowania lub określenia jego zawartości. Często etykiety służą działaniom marketingowym, reklamując produkt przez przyciągnięcie uwagi konsumentów.

Etykiety posiadają różne kształty i różnią się materiałem, z którego są wykonane. Wytwarzane metodami przemysłowymi różnią się też techniką druku, w jakiej zostały wykonane.

Etykieta na mokro ? jako historycznie pierwsza może być nazywana etykietą tradycyjną, stosowana na mokro nakładany klej. Od lat siedemdziesiątych XX w. następuje silne wypieranie etykiet na mokro przez etykiety samoprzylepne.

Etykieta samoprzylepna ? etykieta drukowana na materiale samoprzylepnym, np. papierze samoprzylepnym lub folii. Podłoże drukowe pokryte jest warstwą kleju od strony przylepianej do przedmiotu etykietowanego. Klej ochrania warstwa zabezpieczająca. Po jej usunięciu etykieta jest gotowa do naklejenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Etykieta_(marketing)


Po co nam standardy?

Standardy w każdej gałęzi przemysłu i biznesu są ważne. Wyobraźmy sobie, że kupujemy monitor i jego wejście nie pasuje do naszej karty graficznej, mimo że ma ten sam typ. Dlatego właśnie obowiązują pewne standardy.

W poligrafii i grafice również takie standardy występują- odpowiednie definicje kolorów CMYK- kluczowe dla odpowiedniego odwzorowania barw. Określone z góry dopuszczalne formaty druku ulotek i wizytówek, tak aby były wygodne i w miarę ujednolicone. Bez standardów nawet ulotki mogłyby być kompletnie nieczytelne i wręcz odpychające.


Naklejki i ich zastosowanie

Naklejki mogą znaleźć zastosowanie w praktycznie każdej gałęzi przemysłu oraz mogą zostać przyklejone na różnych urządzeniach, czy przedmiotach. Nalepka może też świetnie spełniać rolę gadżetu reklamowego i być stosowana w różnych kampaniach promocyjnych danej marki.

Naklejki ze względu na różne możliwości ich produkcji mogą zostać użyte również do oznaczeń sprzętu elektronicznego lub do oklejania samochodów wedle zadanego projektu. I są do takich rzeczy stosowane bardzo często. Co więcej cena za druk nalepek nie jest wiele wyższa od innych druków podobnej wielkości.