O samochodach - wahacze i mechanika samochodowa

Dodane: 01-08-2016 12:36
O samochodach - wahacze i mechanika samochodowa Zestaw wahaczy

Jakie części zamienne warto stosować w autach?

naprawy samochodów zdarzają się każdemu, jednak nie wszyscy z nas wiedzą jak należy podchodzić do takich czynności, aby były one wykonane prawidłowo. W każdym przypadku konieczna może być oczywiście inna czynność, jednak każdorazowo trzeba będzie zatroszczyć się o pewne niezbędne elementy, które pomogą nam uzyskać pożądany przez nas efekt. Jednym z najważniejszych czynników, które będą miały na to wpływ, są oczywiście odpowiednie części zamienne do naszych pojazdów i zdecydowanie w każdym przypadku należy wybierać tylko te sprawdzone, pochodzące od najlepszych producentów. Decydując się na takie elementy, zyskamy pewność, że cała naprawa przebiegnie bez komplikacji a nasze auto zachowa sprawność na długi czas.


Kto może zapewnić nam przegląd auta?

Regularne przeglądy samochodu to oczywiście nałożony przez prawo obowiązek. Nikt z nas ich nie uniknie, jednak każdy wie, że odbywają się one dość rzadko, a między nimi popsuć może się wiele rzeczy w naszym aucie. Jeśli więc zależy nam na tym, by było ono sprawne odraz dobrze nam służyło, warto postarać się o dodatkowe przeglądy, które zorganizujemy samodzielnie. W tym celu należy udać się do warsztatu samochodowego lub mechanika, który sprawdzi dla nas najważniejsze elementy samochodu i oceni ich stan. Być może dana część jest już zużyta i lada moment ulegnie awarii? Lepiej wiedzieć o tym zawczasu, niż narażać się na dodatkowe problemy, gdy dojdzie do awarii auta.


Wikipedia o działaniu gaźnika

Zasada działania gaźnika opiera się na praktycznym zastosowaniu prawa Bernoulliego. Zgodnie z nim w miejscu zwężenia kanału, którym przepływa przez gaźnik powietrze (zwężka Venturiego) powstaje różnica ciśnień (paradoks hydrodynamiczny), która powoduje zasysanie paliwa dostarczanego przez dyszę.

Rysunek przedstawia uproszczony model gaźnika. Powietrze (1) (zasysane przez tłok w czasie suwu ssania) przepływa przez gardziel (zwężkę) gaźnika (2), występujący w przewężeniu gardzieli spadek ciśnienia powietrza powoduje zasysanie paliwa z komory pływakowej (3). Pływak (4) utrzymuje poprzez zawór (5) stały poziom paliwa w komorze pływakowej, zawsze poniżej poziomu wypływu paliwa z dyszy (6) do gardzieli, tak by podczas postoju silnika paliwo nie wypływało z dyszy samoczynnie. Ilość podawanego paliwa zależna jest od prędkości powietrza przepływającego przez gaźnik. Prędkość ta regulowana jest poprzez zmianę otwarcia przepustnicy (7), której wychylenie sterowane jest pedałem przyspieszenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik