Na temat pomp hydraulicznych

ć pod uwagę wiele kwestii. Ważne są między innymi kwestie techniczne, takie jak chociażby moc silnika, czy wydajność, ale także elementy będące na wyposażeniu maszyny, czy kwestie jej serwisowania. Ważna jest także historia pojazd

Na temat pomp hydraulicznych

Zakup maszyny budowlanej poprzedźmy szczegółową analizą

Kupując maszyny budowlane, niezależnie czy będzie to minikoparka gąsienicowa, czy ładowarka teleskopowa, należy wziąć pod uwagę wiele kwestii. Ważne są między innymi kwestie techniczne, takie jak chociażby moc silnika, czy wydajność, ale także elementy będące na wyposażeniu maszyny, czy kwestie jej serwisowania. Ważna jest także historia pojazdu ? czy był już eksploatowany, czy jest to maszyna powypadkowa, czy może zupełnie nowy sprzęt. Warto przeanalizować każdą kwestię, zważywszy że maszyny budowlane nie należą do najtańszych. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości powinniśmy zdecydować się na fachowe doradztwo w tym zakresie.


Podział maszyn budowlanych

Do właściwego podziału maszyn budowlanych niezbędne jest ich przeznaczenie. Używane są one do różnego rodzaju robót i bardzo ważne przy ich klasyfikacji jest dokładne sprecyzowanie, jaką mają wykonać pracę i co najważniejsze gdzie będzie ona wykonywana. W tym przypadku możemy rozróżnić roboty wykonywane pod wodą, pod ziemią, czy też na powierzchni ziemi. I tak na przykład do maszyn do robót ziemnych możemy zaliczyć koparki, ładowarki, spycharki, czy też zagęszczarki. Roboty wodne zaś wykonywane są między innymi za pomocą różnego rodzaju pomp, rurociągów, jak również wiertnic i wodomiotaczy. Należy także pamiętać, że tych kilka wymienionych maszyn jak i wszystkie pozostałe potrzebują technicznego wsparcia, które jest niezbędne do właściwego funkcjonowania. Zapewniają im to agregaty prądotwórcze, grzewcze, sprężarkowe, a także stojaki czy szalunki. Każdy plac budowy musi być wyposażony w cały zestaw różnorodnych maszyn, aby móc prawidłowo funkcjonować i rzetelnie wykonać zlecone roboty.


Budowa spycharki

Budowa spycharki gąsienicowej

Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to:

podwozie gąsienicowe,
rama główna,
nadwozie,
układ napędowy,
hydraulika układu napędowego,
osprzęt roboczy,
hydraulika układu roboczego.

Podwozie gąsienicowe

Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi. Ramy trakcyjne osadzone są na czopach wałów mocowanych do tylnej części ramy głównej oraz do wahliwej belki

stabilizatora.
Rama główna

Rama główne jest to jednolita konstrukcja spawana, utworzona przez połączenie ramy przedniej i tylnej. Do ramy przykręcone zamontowane są: chłodnice, silnik, przekładnia hydrokinetyczna (zmiennik momentu), skrzynia biegów, przekładnie boczne i elementy nadwozia.
Nadwozie
W skład nadwozia wchodzą: osłony boczne, dach silnika, błotniki, zbiornik paliwa, skrzynka akumulatorów, zbiornik układu hydraulicznego, kabina z klimatyzacją, pulpity, zewnętrzna osłona ROPS (ang. Roll Over Protection Structure).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka